Utmaning
Ökad service och tillgänglighet med hjälp av digitaliseringens möjligheter
Digitaliseringen innebär nya möjligheter att möta behov samtidigt som krav och efterfrågan på ökad service och tillgänglighet hos medborgaren ökar. I dagsläget är det ett stort gap mellan behov och lösningar där kreativa idéer kan bana vägen för nya lösningar.

Digitaliseringen innebär nya möjligheter att möta behov samtidigt som krav och efterfrågan på ökad service och tillgänglighet hos medborgaren ökar. I dagsläget är det ett stort gap mellan behov och lösningar där kreativa idéer kan bana vägen för nya lösningar.

Lösningar

LÖSNING

Socialjouren – e-tjänst för akuta problem

I Halland erbjuds individer med sociala problem stöd vid akuta situationer utanför socialtjänstens ordinarie arbetstider. Guide och innehåll kring hur du som arbetar inom socialtjänsten kan ta fram en e-tjänst för att stötta individer som har sociala problem utanför din ordinariearbetstid. Individer som behöver stöd från socialtjänsten är i dagsläget hänvisad till verksamhetens arbetstider. Det […]

SKICKA IN EN EGEN LÖSNING

Har ditt företag en egen lösning?

Här kan du som företagare bidra med egna lösningsförslag. Klicka på knappen nedan för att komma till kontaktformuläret.

Kontakta oss

LÖSNING

Digital konsultation inom Folktandvården – Västra Götaland

Med hjälp av digital teknik kommer Folktandvården att kunna erbjuda nästan lika bra tillgänglighet av konsultationer i hela regionen och därmed minska antalet remisser, väntetider och resande. Ett utvecklingsprojekt inom Folktandvården Västra Götaland mellan Allmäntandvård och Specialisttandvård, i samarbete med VGR-IT och Loudnbright AB, i syfte att utvärdera utrustningen i den kliniska vardagen samt definiera […]

Kommentarer

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *